lørdag 22. desember 2007

K-town igjen

Så var jeg tilbake i min fødeby ved havet. Konge på mange måter, LOLete på mange andre.

Etter en lang og hard busstur mot sør med den tradisjonelle urmugne sidekompisen, ble jeg gledelig overrasket av mammas gjestfrihet og velvillighet. Ikke minst hennes alkoholiske ugjerrighet. Endelig var jeg hjemme.
Som vanlig tok jeg turen til staden rimelig tidlig etter min ankomst til byen, og alkohol var, som vanlig, i hovedrollen. Etter en slurk øl bar det mot byen, der nye eventyr ventet både liten og stor. Liten og stor er forsåvidt ganske irrelevant i denne sammenhengen siden både meg og min medsammensvorne, Eli, er jevngamle. Men like fult bar det mot alkohyliske eventyr i den herlige blomsterbyen helt mot sør nok en gang.

Gjett hvor vi endte opp?
Selvfølgelig Charlies. Etter at vi hadde konstatert at det var gøy å dra på lokalpøbben "Londskråga" helt til vi faktisk kom dit, og derfor ikke var et aktuelt IRL-vannhull, endte vi selvfølgelig opp hos charlie. S. Je. Og der var det både sang og spill til hjertens lyst.
Helt til jeg fant ut at Herr Nattbuss var et lurt foretagende og bestemte meg for å forlate festlighetene.
Rett før jeg skulle vende nasa hjemover, møter jeg to kompiser fra ungdomsskolen (?!!?!?!?), og vi fant ut at vi skulle dra på Ernst sammen. LOL, sa jeg. Det samme sa kompisene, men ikke uten en viss reservasjon på smilebåndene. Det ble en herlig kveld og et forfriskende dykk i gode, gamle K-towns mer harry sider. Hvis du ser bort fra Leopold og Gordons (for de av dere som er bekjente med de sistnevnte stedene vet dere jo at disse frekvent besøkes av platinablonde, gravide alenemødre og deres etnisk-minoritetsanheng med en mildt voldelig atmosfære. Gordons har forøvrig NATOs kooleste do. Verdt et besøk, altså).

Det som var gøy med kvelden var at jeg påpekte en og annen hersketeknikk hos en og annen person, samt at jeg fikk oppdatert meg litt i heteroguttenes IKKE lite infløkte følelsesliv. Pluss fikk gratis taxitur hjem til Tømz. Og samtidig fikk fronta litt kjønnsnøytralekteskapslovpropaganda på veien. Ikke at det hjalp noe på noens holdninger, men jeg prøvde jaffal.

BTW: jeg har endelig slått kloa i studiekompetansen! Verden er sannelig min østers!!!
(fikk 6 på norsk muntlig. LOL)

Ingen kommentarer: